تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

به کار گیری LED در تابلوهای تبلیغاتی- ایده حمید احمدی و محسن رضوانی فر


تاریخ :    ۱۳۹۱/۱۲/۱۵     بازدید :    ۱۲۳۴

حمید احمدی
کارشناس مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی: دانشگاه آزاد فیروزکوه بهمن ماه سال 1390 - معدل: 28/16
 دوره کارآموزی: شرکت مدیریت تولید برق بعثت تحت عنوان استقرار سیستم MIS در نیروگاه بعثت
 عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی
 

 

محسن رضوانی‌فر                                          
کارشناس مهندس برق- گرایش کنترل از دانشگاه فردوسی مشهد تیرماه 1389
 موضوع پروژه کارشناسی: طراحی و ساخت کنترلر تک حلقه برای سیستم غیر خطی گوی معلق                       
 دوره کارآموزی: سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران- بخش ماهواره مصباح

 

 

ایده:
به کار گیریLEDدر تابلو های تبلیغاتی

معرفی طرح:
معرفی LED
چراغهای LED دیودهایی هستند که بر اثر عبور جریان از خود نور ساطع می کنند. این چراغها در اشکال  و اندازه های مختلف ساخته می شوند. دیود قطعه ای است که جریان را در یک جهت عبور داده و در جهت دیگر همچون یک سد مانع عبور جریان می شود. امروزه LED در کاربردهای مختلفی از جمله تزئینی، تبلیغاتی، تلویزیون های خانگی و شهری، علائم راهنمایی و رانندگی دیده می شود. شاید به جرأت بتوان گفت در قرن حاضر LED یکه تاز عرصه مباحث نوری است. علت را شاید بتوان در مصرف کم و قابلیت انعطاف پذیری بالای چراغهای LED عنوان کرد. به عنوان مثال در نسل قدیم تابلوهای تبلیغاتی نئونی برای هر کلمه یک پارچه،  نیاز به یک ترانس و ولتاژ برق شهر بود که مصرفی در حدود یک لامپ مهتابی را در پی داشت، در صورتی که با ترکیب سری و موازی LED می توان با یک باطری تعداد زیادی LED را روشن کرد.



تصویر 1- اشکال و اندازه های مختلف LED

هر LED از دو پایه آند (مثبت) و کاتد (منفی) تشکیل شده است. آند نسبت به کاتد بلند تر بوده و اگرحداقل ولتاژ آستانه روشن شدن به آند اعمال شود، LED روشن شده  و از خود نور ساطع می کند.

 

به کارگیری LED در تابلوهای تبلیغاتی
تبلیغات همواره یکی از ابزارهای اساسی و ضروری در امور مربوط به بازاریابی بوده است و نقش مهمی در افزایش فروش و درآمد دارا میباشد.همیشه باید به خودمان یادآوری کنیم که تبلیغات هزینه نیست بلکه سود است و با رعایت اصول و ملزومات آن می تواند موجب جذب مشتریان بیشتر شود.تفاوت بازار اکترونیکی و واقعی در این است که در بازار واقعی مشتری و فروشنده همدیگر را تقریبا به طور مستقیم ملاقات می کنند،برای معامله مکان مشخصی وجود دارد و زمان و مقدار کالا نیز محدود میباشد.درتبلیغات الکترونیکی وجود تابلو های تبلیغاتی یا روان با جلوه بیشتر و جذاب ترموجب میشود کالا های مدظر بهتر و بیشتر معرفی شوند و مشتریان توجه بیشتری به کالا های موجود و در نهایت خرید آنها نمایند.


تحقیقات نشان داده است که مغز انسان به حوادثی که به صورت ثابت و بدون انیمیشن در اطراف او رخ می دهد توجه چندانی نشان نمی دهد. به عنوان مثال بارها ممکن است متوجه اطلاعیه ای که بر روی دیوار نصب شده است نباشید. به کمک LED  می توان مغز را نسبت به اینکه پیامی را ببیند تحریک کرد، به همین خاطر است که در برنامه های تبلیغاتی تا حد ممکن از افکت های متنوع استفاده می شود.
هر LED این قابلیت را فراهم می سازد که در ترکیب با سایر LED ها به صورت جداگانه روشن یا خاموش شود، بنابراین می توان از چیدمان این LED ها برای نمایش تصویر یا  متن استفاده کرد. در ساده ترین حالت می توان متنی را با LED ایجاد کرد، یعنی به صورت نقطه ای LED ها را کنار هم قرار داد و با روشن کردن آنها متن نمایش داده شود. در واقع به جای تابلوی نئون در این حالت از صدها LED که زنجیر وار کنار هم قرار گرفته اند استفاده می شود. در تابلوی نئون نهایت افکت چشمک زدن است زیرا کل نئون یا روشن است یا خاموش، در حالیکه در تابلوی LED می توان بینهایت افکت در نظر گرفت چون هر LED مستقل از مابقی LED ها می تواند روشن یا خاموش شود.

اگر بخواهیم کار را گسترش بدهیم، به سراغ چیدمان LED  می رویم. LED ها را در ردیف ها و ستون هایی بر روی یک صفحه سوار می کنیم، حال برای هر حرف ماتریسی تعریف می کنیم که طبق آن ردیف ها و ستون های خاصی از LED ها روشن می شوند. بنابراین می توانیم هر متن دلخواه را بر روی تابلو پیاده سازی کنیم.

نسل بعدی تابلو های LED تابلوهای سه بعدی می باشد. در این تابلوها LED ها بر روی صفحاتی پشت سر هم قرار دارند، بنابراین نور می تواند از یک نقطه وارد و از یک نقطه خارج گردد. به عنوان مثال از کنج بالایی مکعب وارد و نور از کنج پایینی مکعب خارج می شود.

مزایا
هزینه پایین و قیمت مناسب
بکارگیری و تعویض متون گوناگون
آسان بودن نصب و حمل تابلو
بکارگیری مادام العمر
مصرف بسیارکم انرژی الکتریکی در مقایسه با لامپ های دیگر
سهولت تعمیر و بازسازی

کارآفرینی و موقعیت های شغلی
عموما اقلام و ملزومات الکترونیکی نسبت به صنایع دیگر ارزانتر بوده و دسترسی به آنها نیز آسان تر میباشد.
برای راه اندازی خط تولید تابلو های تبلیغاتی نیاز به سرمایه بالایی نداریم بلکه میتوان با تهیه یه کارگاه کوچک و خرید ابزار و وسایل معمولی الکتریکی از قبیل کیت،LED و سایر ابزار لازم مقدمات کار را فراهم آوریم.
در این فعالیت مهندسین برق و الکترونیک(جهت طراحی و سرپرستی فنی)،کامپیوتر(جهت امور برنامه نویسی)،صنایع(جهت برنامه ریزی و راندمان) و سایر افراد با قابلیت فنی نه چندان زیاد میتوانند مشغول به کار شوند.
زمان بازگشت سرمایه در این طرح بسیار کوتاه و نرخ درآمد باتوجه به هزینه های پایین فعالیت بالا و کاملا مقرون به صرفه میباشد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 7 و 7
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه