تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
روش های کاربردی و مناسب و اجرائی در تدریس علوم تجربی
"سامانه صدای مشاور تحصیلی"
مشاوره دهنده تخصصی
برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
روش های کاربردی و مناسب و اجرائی در تدریس علوم تجربی
گروه بندی دانش آموزان
در همان جلسه اول بعد از معرفی خود و آشنایی با دانش آموزان گروهبندی دانش آموزان که پایه و اساس تدریس موفق می باشد انجام می شود.
برای انجام این کار از دانش آموزان خواسته می شود به گروههای 5 تا 4 نفره تقسیم شوند و مسئولیت این کار را به خود دانش آموز واگذار می کنیم تا انتخاب آزادی داشته باشند و در طول سال در کنار فعالیت درسی با هم دوست باشند. و از آنها می خواهم که در انتخاب اعضای گروه دقت لازم را به عمل ۀورند و در گروههای آنها حتماً افراد قوی و متوسط در لحاظ درسی وجود داشته باشند.
پس از انتخاب اعضای گروههای و مشخص شدن گروهها وظیفه هر یک از اعضای گروه ( سرگروه – معاون – سخن گو – محقق و مسئول تدارکات) برای دانش آموزان مشخص می شود. از آنها خواسته می شود در طول جلسات تدریس به صورت گروهی بنشینند به شکلی که در گروه تمام اعضای گروه با هم ارتباط نزدیک داشته باشند و همدیگر را ببیند.
از جمله راهکارهای موفق و اجرائی در تدریس علوم و همچنین در تجربی شخصی خود به شرح زیر است:
الف) روش تدریس آزمایشگاهی
ب) روش تدریس فعال
ج) روش تدریس آموزش به صورت گروهی
د) استفاده از نرم افزارهای آموزشی
برای تدریس موفق و کارآمد باید از تلفیقی از این روشها جهت تدریس و هدایت دانش آموزان استفاده می شود.
الف) روش تدریس آزمایشگاهی :
استفاده از روش تدریس آزمایشگاهی برای مطالبی از علوم تجربی که نیاز به آزمایش در آزمایشگاه دارند مناسب می باشد . بدهی است که اگر تدریس مطالب عملی باشد نتیجه و بازدهی آن بیشتر بوده و نتیجه بهتری مشاهده می شود .
آنچه این روش را از بقیه روشها متمایز می سازد وجود مکانی به نام آزمایشگاه است . در این روش اطلاعات در اختیار دانش آموز قرار نمی گیرد بلکه خود آنها به صورت عملی به آن دست می یابند.
مراحل اجرای روش تدریس آزمایشگاهی
1- مرحله آماده سازی
2- مرحله زنگ کار
3- مرحله جمع بندی
1- مرحله آماده سازی : در این مرحله که پیش از کار در آزمایشگاه است درباره آنچه آزمایش خواهد شد دستور العمل های کار را برای دانش آموزان آماده و در اختیار انش آموزان قرار می دهیم .
2- مرحله زنگ کار : در این روش دانش آموزان به صورت گروهی و با راهنمایی معلم کار خود را شروع می کنند و مراحل انجام کار را به صورت گروهی طی کرده و در جستجوی نتیجه آن تلاش می کنند.
3- جمع بندی : در مرحله آخر دانش آموزان درباره اطلاعات به دست آماده به بحث می نشینند و نتیجه کار را در اختیار معلم قرار می دهند.
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران