تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

اهداف و نقش مربیان و معلمان در حفظ سلامت بهداشت فکری و روانی شاگردان در نظام آموزش و پرورش (مدرسه)


تاریخ :    ۱۳۹۴/۴/۶     بازدید :    ۱۳۷۱

اهداف و نقش مربیان و معلمان در حفظ سلامت بهداشت فکری و روانی شاگردان در نظام آموزش و پرورش (مدرسه) 

"سامانه صدای مشاور تحصیلی" 

مشاوره دهنده تخصصی آموزش و پرورش 

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید. 

تماس از 8 صبح تا 12 شب 

حتی ایام تعطیل 

اهداف و نقش مربیان و معلمان در حفظ سلامت بهداشت فکری و روانی شاگردان در نظام آموزش و پرورش (مدرسه)

 

آموزش و پرورش و به عبارت ديگر مدرسه يك نظام صد در صد انساني است كه عامل انساني هيچ سازماني به اندازه مدرسه قوي نمي‌باشد. كار اصلي مدرسه انسان‌سازي است و انسان‌سازي در دو بعد جسم و روح با روان معنا دارد. حفظ سلامت يا بهداشت رواني شاگردان كار مهم مدرسه است.هر جامعه از مدارس خود انتظار دارد كه افرادي با شخصيت، متعادل، سازگار، با عاطفه،‌اجتماعي، با اعتماد به نفس، مسووليت‌پذير، منطقي و عادل بار آورد.مدرسه بايد بتواند انسان‌هاي سالمي تربيت‌ كند كه به قول گيتر برگ، شاگردان به عنوان اعضاي جامعه بتوانند بر خود و محيط خود با مهارت تسلط داشته باشند و سه فضاي اساسي زندگي يعني عشق، كار و تفريح را به درستي و به طور منطقي هدايت كنند.

اهداف بهداشت رواني:

هدف اصلي بهداشت رواني تامين سلامت فكر و روان افراد جامعه است. براي رسيدن به اين هدف احتياج به نيروي انساني فعال و كاردان، همكاري سازمان‌هاي دولتي، برنامه‌ريزي، بودجه براي ايجاد و گسترش سازمان‌هاي روان‌پزشكي و بالاخره بهداشت همگاني در سطح جامعه داريم. به‌طور خلاصه و فهرست‌وار بهداشت رواني داراي چهار هدف عمده مي‌باشد:

1- خدماتي: به جهت تامين سلامت فكر و روان افراد جامعه، پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي رواني، درمان سريع كمك‌‌هاي مشورتي، به افرادي كه دچار مشكلات رواني، اجتماعي و خانوادگي شده‌اند.

2- آموزشي: جهت آشنا ساختن مردم جهت همكاري و استفاده از سرويس‌هاي موجود در صورت مواجه شدن با استرس‌ها و مشكلات رواني

3- پژوهشي: تحقيق درباره علل، نحوه درمان و پيشگيري از بيماري‌هاي رواني، عقب‌ماندگي‌هاي ذهني، اعتياد و انحرافات مانند پژوهش در مدارس، دانشگاه‌ها و سربازخانه‌ها و نظاير آنها.

4- ايجاد و گسترش مراكز جامع روان‌پزشكي منطقه‌اي، مراكز كودكان استثنايي، مراكز مسمومين و مصدومين جهت بالا بردن سطح آگاهي‌ مردم به وسيله رسانه‌هاي گروهي.

نقش مربيان در بهداشت رواني:

معلمان بعد از اوليا نقش مهمي در تامين بهداشت رواني شاگردان دارند و بر اعتماد به نفس و خود پنداري و چگونگي روابط آنها با ديگران تاثير دارند. مهم‌ترين شرط معلم خوب از لحاظ بهداشت رواني اين است كه با او كمال صميميت و خلوص نيت، كودكان را دوست بدارد و از رفتار آنان آ‍زرده نگردد، بلكه با صبر و حوصله و خوشرويي سعي كند به عمق و مشكلات كودكان پي‌ببرد و در حل مسائل تا حد ممكن بكوشد. همچنين مديران آموزشي بايد نسبت به تأمين نيازهاي كودكان و نوجوانان كه در مدرسه آنها به تحصيل اشتغال دارند حساسيت نشان دهند. براي اين كار در درجه اول بايد ويژگي‌هاي نيازي افراد را در دوره‌هاي نسبي بشناسند و در مرحله بعد زمينه‌هاي تأمين آنها را فراهم سازند.

SH


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 5
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه