تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

احياي نظام مشاوره در مدارس ابتدايي كشور؛نصيحت كافي نيست


تاریخ :    ۱۳۹۱/۱۲/۲۴     بازدید :    ۱۴۱۶

 شكل گيري ذهنيت كودكان از اعمال درست يا غلط و عكس العمل هاي آنان از اين گونه رفتارها در سنين بالاتر، توجه به اين دوره سني توسط والدين و اولياي مدرسه ضرورتي اجتناب ناپذير به نظر مي رسد.
    دكتر فرهاد فدايي روانشناس با اشاره به اهميت و حساسيت اين دوران مي گويد: دوران كودكي ، دوراني است كه رشد سريع صورت مي گيرد و هر روز دگرگوني هايي را از نظر جسمي و رواني براي كودك ايجاد مي كند. محيط مدرسه نيز جايي است كه كودك تعامل هاي اجتماعي را براي نخستين بار تجربه مي كند، بسياري از مشكلات فردي و خانوادگي كودك در رفتارهاي وي در مدرسه منعكس مي شود. براي نمونه پيشرفت تحصيلي ، ارتباط با همكلاسان ، ارتباط با اولياي مدرسه ، گوشه گيري و ترس همه از مواردي است كه بايد مورد توجه مربيان آموزشي قرار گيرد. برقراري نظام مشاوره در مدارس ابتدايي گام قابل ستايشي است كه اجازه مي دهد مشكلات رواني و خانوادگي و اجتماعي كودكان كشف شود. ابتدا با همكاري آموزگاران و والدين كودك ، موضوعات ارزيابي شود و در حد امكان برطرف شود و در صورت نياز به اقدامات تخصصي توصيه براي مراجعه به روانپزشك چه براي كودك و چه براي كل خانواده به عمل آيد. بدين ترتيب نظام مشاوره در مدارس ابتدايي مي تواند يكي از نخستين سطوح بهداشت رواني در كشور باشد و اقدامي قابل تحسين است .
    شيوه هاي گوناگون مشاوره صرفاص نصيحت و صحبت هاي معمولي نيست . آگاهي و آموزش به افرادي كه به كار مشاوره مشغولند از خواسته ها و علايق كودكان مي تواند در جهت پيشبرد كار مشاوره مثمرثمر واقع شود.
    دكتر فدايي درباره شيوه و عملكرد اين نوع روش ها مي افزايد: در صورتي كه مشاور به روش هاي تشخيصي و درماني مربوط به كودكان آشنايي داشته باشد كاربرد متون مختلف هنري و سرگرمي مي تواند نه تنها به آشكار شدن آسيب شناسي ها كمك كند بلكه وسيله يي در جهت درمان آنها است . استفاده از نمايشنامه هايي كه در آن كودكان بتوانند نقش هاي گوناگون در خانواده ايفا كنند از روش هاي جالب براي بيرون ريختن احساسات و عواطف سركوفته كودكان است نمايشنامه هايي كه كودكان در آن نقش قهرمانان ملي و مفاخر ملي را بازي كنند مي تواند در ايجاد هويت مثبت و همانندسازي جنبه مفيدي داشته باشد.
    آنچه مسلم و روشن است احتياج امروز مدارس به ايجاد نظام مشاوره در مدارس ابتدايي و حتي مقاطع راهنمايي و دبيرستان است . يك مشاور اگرچه نمي تواند كل مسائل روحي و رواني دانش آموزان را به سرعت حل كند اما با كمك خانواده و دادن آموزش و آگاهي به آنان از شدت بسياري از مشكلات كاسته مي شود.
    بهره گيري از استعدادهاي دانش آموزان و خواسته هايشان در قالب هنرهايي مانند نمايش ، موسيقي ، ورزش و... علاوه بر شكوفايي استعدادهاي آنان مي تواند در اين راه موثر باشد و در تبديل كردن فضاي مدرسه به فضايي شادتر نقش مهمي را ايفا كند، تا حداقل كودكي كه در خانه با مشكلات خانوادگي مانند جدايي والدين ، فقر، اعتياد، كودك آزاري و... روبروست به مدرسه به عنوان خانه دوم و مكاني امن و مورد اعتماد نگاه كند و ساعاتي را فارغ از همه آن مشكلاتي كه در خانه با آن روبروست با آسايش خاطر بيشتري سپري كند و همچنين اميدوار باشد كه براي كاستن از مشكلات او توسط مسوولين مدرسه و در نهايت همراهي والدين تلاش مي شود.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 1
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه