
تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
"سامانه صدای مشاور تحصیلی"
مشاوره دهنده تخصصی
برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
پیش از آغاز هر فعالیتی، باید تصویر ذهنی دقیقی نسبت به آرمانها و اهدافتان داشته باشید. در واقع بسان طراحی که تصویر را در ذهن خویش بازسازی کرده و بازتابش را در بوم نقاشی به اجرا در میآورد، شما نیز برای پیشبرد اهداف تجاریتان باید برنامه داشته باشید. به یاد داشته باشید، افکار و تصورات پراکنده درباره موفقیت با اجرای برنامهای منظم به گونهای مشخص و هماهنگ در قالبی مجزا شکل خواهد گرفت.
برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت
برای آغاز یک کسب و کار و تجارت باید طرح و برنامه داشته باشید. تصمیمات لازم برای اجرای طرحهای تجاریتان را با یادداشت برروی یک دفترچه و ارائه لیست اهداف شروع کنید.
خطوط تولید جدید، افزایش کارمندان، افزایش بهره وری با مدیریت اجرایی جدید، آغاز صادرات، گسترش نمایندگیها و هزاران طرح اقتصادی دیگر بدون یک برنامه منظم امکان پذیرنیست. پس با افکار و ابداعات جدید، تطبیق دانش و مهارت با طرحها و محصولات نوین بهره وری را افزایش دهید. یکی از خواص مهم یادداشت برداری، الگویی است که طی چندین مرحله آزمایش و خطا و تئوری های مختلف بدست میآید. این طرح حاصل تلاش خود شماست و پشتوانهای علمی برای اهداف بلند مدت شما تلقی خواهد شد.
بازنگری طرح تجاری
بازنگری طرح تجاری امکان تجدید نظر و افزایش خطاهای موجود راکاهش میدهد. علاوه برارتقاء کیفیت محصولات و طرحها، مقیاسی روشن از دیدگاههای پیشین و فعلی به شما ارائه میدهد. یکی دیگر از عوامل موثر دربازنگری طرحهای تجاری «به روزکردن اطلاعات» است. ممکن است طی دوره های مختلف، نظرات و عقاید شما نیز دستخوش تغییراتی بنیادین شود. مشاوره با افراد کارآمد و باتجربه ذهنیتی جدید در افکارتان ایجاد خواهد کرد. بنابراین سعی کنید انعطاف پذیرباشید و از ابراز طرحهای جدید و بازبینی آنها غافل نشوید.
ارتباط موفق
سال نو بهانهای برای آغاز و تحول است. دراین میان ارتباط نیز عاملی جدایی ناپذیر و حساس در ادامه و پیشبرد اهداف تجاری است. درنتیجه سعی کنید با کارمندان و مشتریان نیز ارتباطی دوطرفه ایجاد کنید. ارتباط، اصلی روانشناسانه و فوق العاده تاثیرگذار است. از ابتکارات یکی ازمدیران موفق، ایجاد فایلهای جداگانه برای مشتریان بود. وی تاریخ تولد و اولین خرید آنان را ثبت مینمود و هرسال با ارسال یک پیامک شریک لحضه های شاد زندگی آنها میشد. این ترفندها زاییده ذهن خلاق و جستجوگرمدیرانی است که نه تنها به فروش و توسعه تجارت خویش میاندیشند، بلکه به لحاظ روانشناسی نیز انسانهایی بسیاردقیق و مشتری مدارهستند. زیرا برای مشتریان و موفیت تجاری خویش دربلند مدت برنامه هایی ویژه دارند و مرحله به مرحله آن را اجرا میکنند.
ارزیابی محصولات و برچسب مناسب
مهمترین دغدغه تاجران و مدیران باتجربه چگونگی افزایش قیمتها و ارائه محصولات باکیفیت است. برای آشنایی با عملکرد آنان باید به کالاهای پرفروش و قدرت خرید مشتری توجه کرد. ازطرفی باید مراقب رقیبان تجاری خویش نیز باشید. کاهش یا افزایش قیمتها همیشه بازتابهای مختلفی میان مشتریان، رقبای تجاری و وارد کنندگان به همراه خواهد داشت. بنابراین ایجاد نوسان در بازار تجارت همیشه پس لرزه های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت که بیش از پیش لزوم تدبیری هوشمندانه و معقول را میطلبد.
کاهش هزینه های اضافی
رابطه توسعه تجاری و کاهش هزینه ها از دیرباز یکی از معضل های مهم تاجران بوده است. همواره باید در جستجوی راهکارهایی بود که بتوان هزینه ها را کاهش داد. مثلا کاهش ساعات کار، یکی از راههای پیشگیری از هزینه های مازاد است. زیرا تحقیقات نشان داده است که بیشترین زمان بهره وری در ساعات اولیه روز انجام میشود و کارمندانی که به دلایل مختلف بیش از ساعات رسمی اداری مشغول به کار میشوند، روحیهای خسته و ذهنی ناآرام دارند. یکی دیگر از وظایف یک مدیر موفق ارزیابی کمی و کیفی کارمندان در ماههای مختلف است. با اینکار میتوان معیارهای مشخصی از ساعات کاری دریافت نمود.
بررسی زوایای توسعه
بیش ازهر چیزدیدگاهی که نسبت به توسعه تجارت خویش دارید و به بیان دیگر زاویه دید شما به ابعاد مختلف یک طرح تجاری ضامن ثبات و تحقق اهداف شماست. اصولا برخورداری از دیدگاهی نقدپذیر و باز امکان توسعه را افزایش میدهد. استفاده ازمعیارهای مشخص و همسو با استانداردهای جهانی و ارزیابی راهکارهای پیشرفت در ابعاد مختلف تجارت، نه تنها به شما در افزایش تولید و بهره وری کمک میکند، بلکه نظام تجارت شما را در رتیهای بالاتر و همگام با فن آوری های روز جهان قرار میدهد.
اعتبارتجاری
امروزه اکثر معاملات تجاری از طریق فکس واینترنت انجام میگیرد و اغلب تاجران براساس پیشینه تجاری و شهرت و اعتباری که طی چندین سال تبادل معاملات انجام میدهندشناختی دقیق نسبت به یکدیگر پیدا میکنند. ثبات و ارتباط دوطرفه میان مشتری و همکاران تجاری از امتیازات ویژه یک تاجر باتجربه است که بتواند درجایگاهی مطمئن به چنان موقعیتی برسد که بتواند نه تنها به اعتبارتجاری بلکه به اعتبار حقیقی میان عموم مردم نیز برسد.
خط تعادل
بین تبادلات اینترنتی و ارتباطات عمومی خود مرزی متعادل ایجاد کنید. همیشه یک حاشیه امن تجاری برای خود داشته باشید تا بتوانید در شرایط حساس از آن استفاده کنید. روابط عمومی، ارتباط با مشتری، نظرخواهی و بسیاری از کارهای دیگر در افزایش سطح بهره وری بسیار مفید و کارآمد هستند. هرچقدر درباره مشتریان و مخاطبان خود بیشتر بدانید، بهتر میتوانید به رشد و توسعه روابط و محصولات خود بپردازید.
تجارت و نوسان
یکی از هنرهای تجارت آگاهی کامل به تمامی علوم وفن آوری های موجود است. یک تاجر نه تنها باید با آگاهی فعالیت تجاریش را آغاز کند، بلکه باید روانشناس قابلی نیز باشد. در عصر ارتباطات ایجاد رابطه و ثبات در تجارت از معیارهای اصلی این فرآیند است. تجارت نیازمند آگاهی از نقاط ضعف و قدرت و رویارویی با مشکلات و چالشهای اقتصادی است. از طرفی صداقت و کیفیت ازجمله کلیدهای موفقیت به شمار میرود. زیاد به نقاط ضعف توجه نکنید، اندیشیدن به نقاط ضعف موجب کاهش انرژی تولیدی میشود و به مرور زمان دلزدگی و خستگی روحی به بار میآورد. با تمرکز بر فعالیتهای مثبت گام به گام روحیهای جستجوگر و رقابتی پیدا میکنید و وارد فضایی رقابتی و پویا میشوید. آین رند، در رمان خود به نام «اصل و سرچشمه» مینویسد، «نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن، آغاز کند.» به عنوان یک کارآفرین و پیش قدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملا باور کنید، آن زمان است که میتوانید به آن عمل کنید. شما میبایست ایمان واعتقاد قوی به خودتان، ایده ها و ظرفیت های خود داشته باشید. باید از سایه تردید عبور کنید و به یقین و اعتماد در کار خود برسید. هر چه قدر میزان ایمان و اعتقاد خود را افزایش دهید، با سرعت بیشتری به اهداف خود دست خواهید یافت. هرچند که باید در این میان تعادلی وجود داشته باشد. تعادل بین اعتماد به نفس و محاسبه دقیق خطرات کار به جهت دستیابی به هدف بالاتر. کار آفرین موفق، کارآفرینی است که خوب میتواند محاسبه کند و میزان خطر در کار را کاهش دهد تا به سود بالاتر برسد.
برای آنکه بتوانید مفید واقع شوید، میبایست نقاط قوت خود را شناسایی کنید و بر روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید. شما زمانی میتوانید بیشترین موفقیت را به دست آورید که تلاش خود را به سمتی که در آن میتوانید بهترین باشید هدایت کنید. به طور مثال اگر در فعالیت های اقتصادی، شما در بازاریابی توانایی بیشتر دارید از آن نهایت بهره را ببرید. اما در بخش هایی از کار که در آن ضعیف هستید، کمک بگیرید و از آن ابایی نداشته باشید. اما برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت نیز تلاش کنید و برای آن از تعلیم و آموزش در حین کار بهره ببرید.
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران