تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نقش حافظه در یادگیری ومفهوم آن برای معلمان( نکته های خوب در رابطه با انگلیسی)


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱/۲۴     بازدید :    ۸۴۵

نقش حافظه در یادگیری ومفهوم آن برای معلمان( نکته های خوب در رابطه با انگلیسی)

 "سامانه صدای مشاور تحصیلی"

 مشاوره دهنده تخصصي  مقالات مشاوره ای

 برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613  تماس حاصل فرمایید

 تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

 حتي ايام تعطيل

 نقش حافظه در یادگیری ومفهوم آن برای معلمان( نکته های خوب در رابطه با انگلیسی)

 

یاد گیری به طور کل ویادگیری زبان خارجی به طور خاص ،با توانایی حافظه در نگهداری اطلاعات و بازیابی آن ها هنگام ضرورت ،رابطه نزدیکی دارد.

نظریات ورویکردهای متفاوتی درباره سازو کار حافظه وعملکرد آن وجود دارد که

"رویکرد پردازش اطلاعات " از مهمترین آن هاست .بر اساس این رویکرد ،اطلاعات ابتدا وارد حافظه حسی که بسیار کوتاه مدت است می شود ودر صورت جلب توجه ، از آنجا به حافظه کوتاه مدت می رود .در غیر این صورت ،از بین خواهد رفت .ظرفیت حافظه کوتاه مدت بسیار محدود است (2+5 )اما با استفاده از تکنیک هایی مانند تقطیع اطلاعات به واحدهای معنی دار بزرگ تر می توان ظرفیت آن را افزایش داد .تمرین وتکرار اطلاعات موجود در حافظه کوتاه مدت  باعث تثبیت و ماندگاری طولانی تر آن ها وانتقال این اطلاعات به حافظه بلند مدت می شود .

حافظه بلند مدت ، خود به " حافظه معنایی " که اطلاعات سازمان یافته را ذخیره می کند و" حافظه نا منظم " که اطلاعات پراکنده و نا منظم را ذخیره می کند، تقسیم می شود . بازیابی اطلاعات از  حافظه معنایی آسان تر از بازیابی اطلاعات از حافظه نا منظم است .

نکاتی که با توجه به این رویکرد می توانیم در نظر بگیریم تا در هنگام تدریس و تمرین های کلاسی ، به گونه ای عمل کنیم که موجبات یاد گیری بهتر وحفظ دقیق تر مطالب فراهم آید:

-       اطلاعات در حافظه حسی ناپدید می شوند مگر اینکه توجه ما را به خود جلب کند و وارد حافظه کوتاه مد ت شود این  نشان میدهد که معلم باید تلاش کنند که اول توجه دانش آموزان را به خود جلب کند .

-       حافظه کوتاه مدت ظرفیت محدودی دارد . این واقعیت نشان میدهد که معلم باید مهمترین مطالب را خاطر نشان کند .اگر بعضی دانش آموزان در کلاس ما میتوانند فقط سه آیتم را در آن واحد  پردازش کنند پس اطمینان حاصل کنیم که آن سه چیز مهمترین مطالب باشند .

-     تقطیع یا استفاده از واحد های معنی دار می تواند ظرفیت حافظه کوتاه مدت را افزایش دهد .این واقعیت نشان میدهد معلم باید به دانش آموزان نشان بدهد که  چگونه اطلاعات مربوط به هم را دسته بندی کنند .و خود  اونیز باید اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده ارائه بدهد.

-       اطلاعات سازمان یافته که به شبکه های معنایی موجود در مغز ارتباط دارد آسان تر به خاطر آورده می شوند . این نشان میدهد که معلم باید آموخته های قبلی دانش آموزان را به ذهنشان بیاورد و باید درس های قبلی را ابتدا مرور کند .

-       تمرین هایی که پردازش عمیق موضوعات معنی دار را شامل می شود باعث تقویت حافظه طولانی مدت می شود.این نشان می دهد که باید تکالیف معنی داری را برای دانش آموزان فراهم کرد .

-       یکی از دلایل فراموشی ممکن است ضعیف شدن اثرات حافظه در طول زمان باشد  .این نشان می دهد معلم باید اهمیت مرور درس های گذشته را به دانش آموزان گوشزد کنند .معلم باید هر چند وقت یکبار مطالب گذشته را از دانش آموان سوال کنند .

-       تجربیات منفی و ناخوشایند  بدرستی کد گذاری نمی شوند و بنابراین بزودی فراموش می شوند .این نشان میدهد که معلم باید سعی کند فضا را به گونه ای فراهم کند که دانش آموزان یادگیری را امری لذت بخش بدانند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه