
تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
مدیریت کسب و کار ( مدیریت کارایی)
"سامانه صدای مشاور تحصیلی"
مشاوره دهنده تخصصی
برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
مدیریت کسب و کار ( مدیریت کارایی)
مديريت كارآيی BPM يا Business Performance Management مجموعه فرايندهايی است كه به سازمانها كمك میكند تا كارآيی كسب و كارشان را بهبود بخشند. در واقع اين مجموعه فرايندها كارآيی و اثر بخشی هر سازمان را با اتوماتيكنمودن فرايند كسب و كار آن سازمان بهينه میسازند. به BPR، BPM يا Business Process Reengineering نيز اطلاق میشود.
بسياری از شركتها دارای فرايندهای كسب و كار هستند كه اين فرايندها برای مدل كسب و كار آن شركت منحصر به فرد خواهند بود. از آنجاييكه اين فرايندها با توجه به شرايط خاص بازار، بارها و بارها تكامل می يابند، راه كار BPM كه برمیگزينند، بايد بتواند خود را با شرايط و نيازمندیهای شركت در پاسخ به شرايط جديد تطبيق دهد.
شركتها برای بهرهگيری اثر بخش از BPM بايد تنها به دادهها و مديريت دادهها متمركز نشوند. بلكه شيوه فرايندگرا را برگزينند. اين شيوه تمايزی بين كارهای انجام شده توسط انسان يا كامپيوتر قائل نمیشود.
هدف BPM يكپارچهسازی فرايندها، افراد و اطلاعات است. ايجاد چنين زيرساخت پويايی نيازمند جداسازی جريانات، قوانين كسب و كار و خدمات است.
شناسايی فرايندهای كسب و كار نسبتا ساده است. اما مشخص نمودن بخشهای مختلف كسب و كار و يافتن صاحبان فرايندها، دشوار میباشد.
BPM علاوه بر مديريت فرايندهای كسب و كار در سازمان، يكپارچهسازی بی درنگ فرايندها را با تامين كنندگان، شركای تجاری و مشتريان بر عهده دارد.
BMP اتوماسيون را از ديدگاه افقی مورد توجه قرار میدهد نه عمودی.
BAM يا Business Activity Monitoring (نظارت بر فعاليت كسب و كار) برای سنجش تاثير BPM ضروری است.
مولفههای BPM
BPM IDE (Integrated Design Environment: BPIDE محيط طراحی يكپارچه است كه برای طراحی فرايندها، قوانين و رويدادها بكار میرود. تعريف ساخت يافتهای از هر فرايند حائز اهميت است و IDE كاربر را قادر میسازد تا همه فرايندهها را بدون كمك فناوری اطلاعات طراحی نمايد.
* موتور فزاينده. موتور فزاينده در BPM، متغيرها و وضعيتهای همه فرايندهای فعال را رديابی میكند.
* دايركتوری كاربر. راهبران سيستم، افراد درون سيستم را با نام، اداره، نقش و حتی سطح اعتبار تعريف مینمايند. اين دايركتوری سبب میشود تا وظايف به طور خودكار به منابع تعريف شده ارسال شوند.
* جريان كار. زير ساخت ارتباطی است كه وظايف را به فرد مورد نظر ارجاع میدهد.
* گزارشگيری/ نظارت بر فرايند. كاربران را قادر میسازد تا كارآيی فرايندهای فعلیشان و كارآيی فردی كه فرايندها را اجرا نموده است، رديابی نمايند.
* يكپارچهسازی. EAI يا Enterprise Application Integration و يا خدمات وب برای BPM حياتی است، زيرا فرايندهای كسب و كار به دادههای سيستمهای مختلف سازمان نياز دارند.
نظارت بر فعاليت كسب و كار (BAM)
BAM نظارت اتوماتيك بر فعاليت فرايند كسب و كار است و به صورت ماجولی از EAI، ERP يا محصولات BPM پيادهسازی میشود. به منظور استفاده از BAM بايد شاخصهای كليدی كارآيی (KPIs) يا Key Performance Indicators شناسايی شوند و سيستمی به منظور نظارت و پاسخگويی به تغييرات به صورت بیدرنگ ساخته شود.
BAM سبب میشود تا سازمان بتواند سريعتر به فرصتها و تمديدهای جديد پاسخ دهد. BAM سازندماندهی KPIهای كسب و كار و پيادهسازی صحيح تكنولوژی و نظارت بر آنها را در بر میگيرد.
ويژگیهای BAM
* فراهم ساختن شاخصهای كليدی كارآيی به صورت گرافيكی و بیدرنگ و تحليل آنها
* فراهم ساختن امكان كنترل و مديريت عمليات كسب و كار
* امكان پاسخگويی سريع به تغيير مبتنی بر رويدادهای كسب و كار
* تمركز بر پارامترهای فرايند و تحليل بیدرنگ به منظور تعيين فرايندهايی كه سبب ايجاد گلوگاه شدهاند.
جريان كاری در BMP به چه معناست؟
جريان كاری عنصر ضروری مديريت فرانيد كسب و كار است. اين واژه برای توصيف نحوه تعريف كار و تخصيص و زمانبندی آن به كار میرود. جريان كاری توالی و شرايط را مبتنی بر كار در حال جريان تعريف مینمايد و مسيريابی كار را بين منابع انجام میدهد. اين منابع میتوانند افراد، سيستمها يا دستگاهها باشند. جريان كاری ترتيب گامهای در حال اجرا را مديريت میكند و به كاركنان امكان میدهد تا جريان فرايند كسب و كار را در صورت لزوم نظارت و دوباره پيكربندی نمايند.
مزايای BPM
* تسهيل برنامهريزی فرايندهی فعلی سازمان. خودكار سازی اجرای فرايندها و نظارت بر كارآيی و انجام تغييرات به موقع برای بهبود فرايندهای فعلی.
* نرمافزار BPM به شما امكان میدهد تا همه وظايف را اتوماتيك نمايند. بسياری از اين وظايف به برخی از فرايندهای كاربردی، تصويب يا رد، اعلانات و گزارشات وضعيت نياز دارند. راه كار BPM اينگونه فرايندها را اتوماتيك میسازد.
* BPM برای فرايندهايی كه در خارج از محدوده سازمان قرار دارند و با شركا مستريان وتامين كنندگان در ارتباطند، بسيار كاربردی خواهد بود.
* BPM سبب حفظ موقعيت رقابتبندی سازمان میشود.
* BPM بهرهوری افراد را افزايش میدهد.
* فرايند كسب و كار گامهای بیشماری دارد. BPM تعداد گامهای فرايند كسب و كار را تا 50 درصد كاهش میدهد.
* فرانيد كسب و كار به افراد و منابع بسياری نياز دارد. يك BPM خوب تعداد منابع مورد نياز برای يك فرايند را كاهش میدهد.
* BPM هماهنگی بين بخشهای مختلف يك شركت را از جغرافيايی بهبود میبخشد.
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران