تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

مدیریت کسب و کار ( مدیریت کارایی)


تاریخ :    ۱۳۹۳/۱۱/۱۸     بازدید :    ۹۶۹

مدیریت کسب و کار ( مدیریت کارایی)

 

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

 

مشاوره دهنده تخصصی

 

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

 

تماس از 8 صبح تا 12 شب

 

حتی ایام تعطیل

 

 

مدیریت کسب و کار ( مدیریت کارایی)

مديريت كارآيی BPM  يا Business Performance Management مجموعه فرايندهايی است كه به سازمان‌ها كمك می‌كند تا كارآيی كسب و كارشان را بهبود بخشند. در واقع اين مجموعه فرايندها كارآيی و اثر بخشی هر سازمان را با اتوماتيكنمودن فرايند كسب و كار آن سازمان بهينه می‌سازند. به  BPR، BPM يا Business Process Reengineering نيز اطلاق می‌شود.

بسياری از شركت‌ها دارای فرايند‌های كسب و كار هستند كه اين فرايند‌ها برای مدل كسب و كار آن شركت منحصر به فرد خواهند بود. از آنجاييكه اين فرايندها با توجه به شرايط خاص بازار، بارها و بارها تكامل می يابند، راه كار BPM كه برمی‌گزينند، بايد بتواند خود را با شرايط  و نيازمندی‌های شركت در پاسخ به شرايط جديد تطبيق دهد.

شركت‌ها برای بهره‌گيری اثر بخش از BPM بايد تنها به داده‌ها و مديريت داده‌ها متمركز نشوند. بلكه شيوه فرايند‌گرا را برگزينند. اين شيوه تمايزی بين كارهای انجام شده توسط انسان يا كامپيوتر قائل نمی‌شود.

هدف BPM يكپارچه‌سازی فرايند‌ها، افراد و اطلاعات است. ايجاد چنين زيرساخت پويايی نيازمند جداسازی جريانات، قوانين كسب و كار و خدمات است.

شناسايی فرايندهای كسب و كار نسبتا ساده است. اما مشخص نمودن بخش‌های مختلف كسب و كار و يافتن صاحبان فرايندها، دشوار می‌باشد.

BPM علاوه بر مديريت فرايند‌های كسب و كار در سازمان، يكپارچه‌سازی بی درنگ فرايندها را با تامين كنندگان، شركای تجاری و مشتريان بر عهده دارد.

BMP اتوماسيون را از ديدگاه افقی مورد توجه قرار می‌دهد نه عمودی.

BAM يا Business Activity Monitoring (نظارت بر فعاليت كسب و كار) برای سنجش تاثير BPM ضروری است.

 

مولفه‌های BPM

BPM IDE (Integrated Design Environment: BPIDE محيط طراحی يكپارچه است كه برای طراحی فرايندها، قوانين و رويدادها بكار می‌رود. تعريف ساخت يافته‌ای از هر فرايند حائز اهميت است و IDE كاربر را قادر می‌سازد تا همه فراينده‌ها را بدون كمك فناوری اطلاعات طراحی نمايد.

* موتور فزاينده. موتور فزاينده در BPM، متغيرها و وضعيت‌های همه فرايندهای فعال را رديابی می‌كند.

* دايركتوری كاربر. راهبران سيستم، افراد درون سيستم را با نام، اداره، نقش و حتی سطح اعتبار تعريف می‌نمايند. اين دايركتوری سبب می‌شود تا وظايف به طور خودكار به منابع تعريف شده ارسال شوند.

* جريان كار. زير ساخت ارتباطی است كه وظايف را به فرد مورد نظر ارجاع می‌دهد.

* گزارشگيری/ نظارت بر فرايند. كاربران را قادر می‌سازد تا كارآيی فرايندهای فعلی‌شان و كارآيی فردی كه فرايندها را اجرا نموده است، رديابی نمايند.

* يكپارچه‌سازی. EAI يا Enterprise Application Integration و يا خدمات وب برای BPM حياتی است، زيرا فرايندهای كسب و كار به داده‌های سيستم‌های مختلف سازمان نياز دارند.

 

نظارت بر فعاليت كسب و كار (BAM)

BAM نظارت اتوماتيك بر فعاليت فرايند كسب و كار است و به صورت ماجولی از EAI، ERP يا محصولات BPM پياده‌سازی می‌شود. به منظور استفاده از BAM بايد شاخص‌های كليدی كارآيی (KPIs) يا Key Performance Indicators شناسايی شوند و سيستمی به منظور نظارت و پاسخگويی به تغييرات به صورت بی‌درنگ ساخته شود.

BAM سبب می‌شود تا سازمان بتواند سريعتر به فرصت‌ها و تمديدهای جديد پاسخ دهد. BAM سازندماندهی KPIهای كسب و كار و پياده‌سازی صحيح تكنولوژی و نظارت بر آنها را در بر می‌گيرد.

ويژگی‌های BAM

* فراهم ساختن شاخص‌های كليدی كارآيی‌ به صورت گرافيكی و بی‌درنگ و تحليل آنها

* فراهم ساختن امكان كنترل و مديريت عمليات كسب و كار

* امكان پاسخگويی سريع به تغيير مبتنی بر رويدادهای كسب و كار

* تمركز بر پارامترهای فرايند و تحليل بی‌درنگ به منظور تعيين فرايندهايی كه سبب ايجاد گلوگاه شده‌اند.

جريان كاری در BMP به چه معناست؟

جريان كاری عنصر ضروری مديريت فرانيد كسب و كار است. اين واژه برای توصيف نحوه تعريف كار و تخصيص و زمان‌بندی آن به كار می‌رود. جريان كاری توالی و شرايط را مبتنی بر كار در حال جريان تعريف می‌نمايد و مسيريابی كار را بين منابع انجام می‌دهد. اين منابع می‌توانند افراد، سيستم‌ها يا دستگاه‌ها باشند. جريان كاری ترتيب گام‌های در حال اجرا را مديريت می‌كند و به كاركنان امكان می‌دهد تا جريان فرايند كسب و كار را در صورت لزوم نظارت و دوباره پيكربندی نمايند.

مزايای BPM

* تسهيل برنامه‌ريزی فرايندهی فعلی سازمان. خودكار سازی اجرای فرايندها و نظارت بر كارآيی‌ و انجام تغييرات به موقع برای بهبود فرايندهای فعلی.

* نرم‌افزار BPM به شما امكان می‌دهد تا همه وظايف را اتوماتيك نمايند. بسياری از اين وظايف به برخی از فرايندهای كاربردی، تصويب يا رد، اعلانات و گزارشات وضعيت نياز دارند. راه كار BPM اينگونه فرايندها را اتوماتيك می‌سازد.

* BPM برای فرايندهايی كه در خارج از محدوده سازمان قرار دارند و با شركا مستريان وتامين كنندگان در ارتباطند، بسيار كاربردی خواهد بود.

* BPM سبب حفظ موقعيت رقابت‌بندی سازمان می‌شود.

* BPM بهره‌وری افراد را افزايش می‌دهد.

* فرايند كسب و كار گام‌های بی‌شماری دارد. BPM تعداد گام‌های فرايند كسب و كار را تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

* فرانيد كسب و كار به افراد و منابع بسياری نياز دارد. يك BPM خوب تعداد منابع مورد نياز برای يك فرايند را كاهش می‌دهد.

* BPM هماهنگی بين بخش‌های مختلف يك شركت را از جغرافيايی بهبود می‌بخشد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 5
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه