تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

از علت های کاهش فرهنگ مطالعه، تکراری بودن مطالب درسی


تاریخ :    ۱۳۹۳/۷/۲۰     بازدید :    ۱۰۶۷

از علت های کاهش فرهنگ مطالعه، تکراری بودن مطالب درسی

 

یک مدرس دانشگاه گفت: تکراری بودن مطالب درسی سبب کاهش فرهنگ مطالعه شده است.

علی‌اکبر شیوخی گفت: ادبیات، زبان و رسم‌الخط همواره با یکدیگر مرتبط هستند و ادبیات رایج هر ملتی نشان‌دهنده فرهنگ و در واقع شناسنامه آن ملت است و معتقدیم خط و زبان و عنصر اساسی فرهنگ هستند و اگر زبان اولین عامل پیشرفت و دست‌آورد بشر در بقای جوامع باشد، قطعاً خط دومین عامل است و بر اساس دیدگاه جامعه‎شناسان زبان منحصر به فردترین ویژگی انسان برای ارتباط است.

وی افزود: اگر انسان نتواند ارتباط برقرار کند، نمی‎تواند به حیات اجتماعی خود ادامه دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده زبان شامل الگوهای صوتی، نوشتاری، ثبت تصاویر و ادبیات عامیانه است.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: زبان ارتباط نمادین فرهنگ است. خط و زبان با گذشته و تاریخ یک ملت و حفظ هویت تاریخی آن ارتباط دارد و می‎توان گفت یکی از حرکات دولت‎های استعماری، القا کردن عقب‌ماندگی بر مبنای سنت‎گرایی است. در واقع خط و زبان سنتی را عامل عقب‎ماندگی اعلام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به دفعات این موضوع را بیان کرده و از آن به عنوان شبیخون فرهنگی و سلطه فرهنگی یاد کرده‌اند، لذا می‎توان گفت فرهنگ مهم‎تر از سیاست و اقتصاد است.

شیوخی تصریح کرد: بی‎توجهی و سطحی‎گری جامعه علمی و فرهنگی به موضوع ادبیات و فرهنگ سبب شده است هم‎اکنون با یک ادبیات سطحی مواجه شویم و در همین راستا انشا نوشتن و مطالعه در جامعه ما رنگ باخته است و معلمان و اساتید به مطالب کلیشه‎ای اینترنت روی آورده‎اند.

وی ادامه داد: معلمان فرصت مطالعه را از دست داده‎اند و دانش‎آموزان هم به انشا و مطالعه مکتوب بی‎اعتنا شده‎اند که دلیل آن عدم خلاقیت و نوآوری در کتب درسی است و نوشته‎های تکراری سبب شده هم معلمان و هم دانش‌آموزان را خسته کرده است.

وی یادآور شد: متاسفانه زمان مطالعه فدای مشکلات روزمره شده است و دانش‎آموزان توان نوشتن یک متن ساده را هم ندارند، چرا که درس انشا بی‎اهمیت تلقی می‌شود و نشان می‌دهد در مدارس روند آموزشی برخی نوشته‎های بی‎روح انشاء و مطالعه را به حاشیه رانده است.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: معتقدیم نوشته‎ها و کتب درسی و غیردرسی در گرایش‎ها موثر است و خواندن و نوشتن سبب مرتفع شدن مشکلات می‌شود، لذا کسانی که کتب مرتبط با انشا را می‎نویسند بهتر است کسانی باشند که زبان مخاطب را می‎فهمند تا سبب شود مفاهیم خوب درک شده و منتقل شود.

وی با تاکید تاثیر رسانه بر درس انشا تصریح کرد: ارتباط رسانه در ترویج خط و زبان مفید است و رسانه در توسعه فرهنگ مطالعه بی‌تاثیر نیست، لذا اگر بتوان رسانه را در خدمت توسعه مطالعه مطلوب بکار برد آسیب‎های جبران‎ناپذیر آن بر فرهنگ مطالعه و نوشتن کاهش می‌یابد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 7
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه