تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

دروس لازم برای قبولی در رشته معماری در کنکور 99 - 1400


تاریخ :    ۱۳۹۹/۱/۲     بازدید :    ۱۴۴۰


دروس لازم برای قبولی در رشته معماری در کنکور 99 - 1400 

رشته معماری , درصد های رشته معماری , تراز دروس رشته معماری , تعداد واحد درسی رشته معماری 


با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور 99 و اهمیت بازار کار رشته ها ما در مقالات مختلف در رابطه با رشته ها برای شما عزیزان در بخش انتخاب رشته توضیح میدهیم . در این مقاله میخواهیم درباره رشته معماری ، بازار کار رشته معماری , دروس رشته رشته معماری ، دروس لازم برای قبولی در رشته معماری در کنکور 99 - 1400 و ...توضیح دهیم.  امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد. جهت آشنایی با رشته معماری  تا پایان مقاله با ما همراه باشید.


جهت اطلاع از دروس لازم برای قبولی در رشته معماری در کنکور 99 - 1400 با از تلفن ثابت بدون کد با شماره  9099071613 تماس بگیرید


معرفی رشته معماری 

مهندس معمار دارای تفکرات ناب و خلاقانه است که با توجه به فرهنگ سبک معماری منطقه، اقلیم دید و منظر مناسب طرح می زند. این هنر یکی از هفت هنر اصلی است و معمار هنرمند است و آثار او در گروه آثار هنری قرار می گیرد. معمار باید دارای قدرت تجسم بالا، ذوق هنری و خلاقیت باشد و عناصر زیبایی شناختی بصری را بشناسد.

معماری چیست ؟

معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است.


تفاوت کار مهندس عمران و مهندس معمار
کار مهندس معمار با مهندس عمران در گرایش سازه شباهت هایی دارد. اما یک تفاوت اساسی بین آنها این است که مهندس عمران در طراحی بنا صرفا به اصول فنی توجه می کند ولی مهندس معمار علاوه بر اصول فنی، به جنبه های زیبایی شناختی، روانشناسی و فرهنگی آن بنا نیز توجه دارد. مهندس معمار معمولا بر اساس ایده های فردی، نیازهای جامعه، قوانین و مقررات موجود و خواست و سلیقه کارفرما، کار طراحی ساختمان ها و بناها را انجام می دهد. 


تحصیل دانشگاهی رشته معماری 

تعداد کل واحدها در رشته مهندسی معماری ۱۴۰ واحد است که شامل ۲۰ واحد عمومی، ۲۹ واحد دروس پایه، ۶۰واحد دروس اصلی، ۲۷ واحد دروس تخصصی  و ۴ واحد اختیاری می شود. در حال حاضر حدود ۴۰ دانشگاه دولتی و غیر انتفاعی رشته مهندسی معماری را به دانشجویان ارائه می دهند.

فارغ التحصیلان رشته مهندسی معماری و  مهندسی عمران  در مقطع کارشناسی بهترین گزینه برای ورود به مشاغل مرتبط با معماری به ویژه شغل مهندس معمار می باشند.

دوره کارشناسی مهندسی معماری با طرح نهایی حداقل چهار سال به طول می انجامد. در رشته معماری پیش از شروع دوره یک نیمسال به عنوان پیش نیاز ارائه می گردد که جزو سنوات تحصیل به حساب نمی آید ولی ۸ واحد آن جزو واحدهای دوره محسوب می گردد. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مهندسی معماری می توانند در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.


بازار کار رشته معماری 

اگر یک مهندس معماری بخواهد فقط در تهران یا در شهر‌های بزرگ کار کند فرصت‌های شغلی فراوانی برایش وجود ندارد.

در این بین کمبود مهندس معماری در شهر‌های کوچک  به‌طور کامل احساس می‌شود تا جایی که در بعضی از شهر‌ها کار یک مهندس معماری را تکنسین عمران انجام می‌دهد.

در حال حاضر دانشجو پس از پایان دوره لیسانس در صورت علاقه‌مندی در یکی از گرایش‌های شهرسازی، مرمت و احیا بناها، معماری منظر و یا معماری تخصصی ادامه تحصیل می‌دهد و یا این که زودتر وارد بازار کار شده و به عنوان معمار فنی به طراحی تک بنا‌ها یا مجموعه‌های زیستی کوچک پرداخته و یا ناظر اجرای طرح و سرپرست دفاتر مشاوره باشد.

مهندس معمار علاوه بر طراحی بنا‌، می‌تواند به طراحی و ساخت ماکت و طراحی معماری داخلی بپردازد و یا به عنوان ناظر ساخت فعالیت کند، در ضمن فارغ‌التحصیل معماری آمادگی کار در رشته‌های مرتبط با معماری مثل طراحی صحنه و یا طراحی صنعتی را نیز دارد.


مطالب مرتبط :

نرم افزار انتخاب رشته کنکور 99 سراسری 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

راهنمای مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 99

نفرات برتر کنکور 99 

بهترین مرکز انتخاب رشته آزمون سراسری 99

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری 99

دریافت اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99

راهنمای دقیق انتخاب رشته کنکور 99 






جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه