تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

تمدید فرصت مشمولان کنکوری برای خدمت سربازی 99 - 1400


تاریخ :    ۱۳۹۹/۶/۱۰     بازدید :    ۲۳۹۰


تمدید فرصت مشمولان کنکوری برای خدمت سربازی 99 - 1400


تمدید فرصت مشمولان کنکوری برای تعیین تکلیف وضع خدمت سربازی

رئیس اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح:
به علت تعویق کنکور، فرصت مشمولان دیپلم فارغ التحصیل 99 برای مراجعه به پلیس + ۱۰ تا آخر شهریور تمدید شد . 
امیر دریادار دوم رحیمی پور: کسانی که خود را به موقع معرفی کنند مشکلی برای ادامه تحصیل ندارند؛ در غیر اینصورت غایب هستند و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری می شود . 
دیپلمه های فارغ التحصیل سال ۹۹ تا شهریور سال بعد فرصت دارند تا خود را به پلیس +۱۰ معرفی کنند . 


شرایط معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها


باید بگوییم که برای یکسال پشت کنکور ماندن مشکلی وجود ندارد. یعنی اگر کنکور سال 99 اولین کنکور شما بود،بدون مشکل میتوانید کنکور 1400 را هم شرکت بکنید! یعنی نیازی به دریافت معافیت تحصیلی نیست و دردسری برای شما عزیزان درست نمیشود.

اگر کنکور 99 دومین کنکور من بود و خواستید سال 1400 برای بار سوم کنکور بدهید شرایط چیست؟؟
خب راه حل این مساله این است که در یک دانشگاه غیر از دانشگاه روزانه ثبت نام انجام دهید. این دانشگاه ها میتواند پیام نور،آزاد و … باشد. پس از قبولی و ثبت نام در این دانشگاه ها دو ترم پشت هم مرخصی بگیرید (شهریه پایه باید پرداخت شود) در این فاصله برای کنکور خوانده و مجددا در کنکور شرکت کنید سپس از دانشگاه قبلی انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام کنید.

مشمولانی که به دلایل قانونی (معافیت موقت و ... ) تاریخ اعزام خود را به تعویق می اندازند چنانچه مدت تعویق آنان از مدت یکسال فرصت تعیین شده در قانون بیشتر گردد، در صورتی که در حین فرصت معرفی تعویق شده (معافیت موقت و ...) در دانشگاه قبول شوند ادامه تحصیل و بهره مندی آنان از معافیت تحصیلی بلامانع خواهد بود .

سقف مجاز سنوات تحصیلی تا چه سالی است؟؟

 برابر تبصره (1) ماده (33) قانون خدمت وظیفه عمومی ، حداكثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سال تمام ودر هر یك از مقاطع تحصیلی كاردانی دو و نیم سال، كارشناسی ناپیوسته وكارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال، كارشناسی پیوسته پنج سال وكارشناسی ارشد پیوسته شش سال، دكترای پیوسته هشت سال و دكترای تخصصی شش سال است.

مهلت معرفی مشمولین 

یک سال از تاريخ فراغت ، اخراج يا ترك تحصيل، مشمولین يكسال فرصت دارند تا خود را معرفی نمايند.  به طور مثال: دانش آموز متولد 79/02/18 كه در تيرماه 1397 ، انصراف ، ترك تحصيل و يا اخراجي محسوب شوند تاپايان تير ماه 99 مهلت معرفی خواهد داشت.

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی در طول مدت تحصیل فقط یك بار قابل تمدید است.
مشمولین دیپلم كه حداكثر یك سال پس از فراغت از تحصیل در یكی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از كشور كه مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌باشند پذیرفته شوند تا زمانی كه وفق تبصره (1) ماده (33) به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند مشروط به اینكه دارای غیبت غیر موجه نباشند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. این معافیت برای هر مقطع فقط یك بار داده می‌شود.


متن اصلی بخشنامه 
منبع : vazifeh.police.ir


1- افراد دارای مدرك تحصیلی زیر دیپلم قبل از سن مشمولیت ، مجاز به تحصیل در حوزه علمیه می باشند.

2- مشمول دارای مدرك دیپلم یا پیش دانشگاهی كه هنوز وارد غیبت نگردیده است ، مجاز به شروع به تحصیل در حوزه علمیه می باشد.

3-كلیه مشمولان فوق دیپلم تا دكتری پس از فراغت از تحصیل ، به شرط نداشتن غیبت و با رعایت شرایط سنی زیر می توانند به طور تمام وقت در حوزه های علمیه تحصیل نموده و از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.
1/3-سن مشمولان فوق دیپلم حداكثر 22 سال تمام باشد.2/3-سن مشمولان لیسانس حدكثر 24 سال تمام می باشد.3/3-سن مشولان فوق لیسانس حداكثر 28 سال تمام باشد.4/3-سن مشمولان دكتری حداكثر 30 سال تمام باشد.

4-ترخیص سربازان حین خدمت فارغ التحصیل مقطع دیپلم و بالاتر به شرط نداشتن غیبت اولیه،(و رعایت شرط سنی برای سربازان فوق دیپلم تا دكتری) برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه بلامانع است،لذا سربازان حین خدمت می بایست ابتدا توسط وظیفه عمومی محل سكونت ترخیص شوند و پس از ثبت ترخیص از خدمت ، مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی می باشند.

5-دانشجویان انصرافی از دانشگاهها در صورت نداشتن غیبت و حداكثر تا یك سال پس از انصراف،‌مجاز به ادامه تحصیل در حوزه علمیه می باشند.

6- طلاب اهل تشیع مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه که دارای معافیت تحصیلی حوزوی می باشند تا زمانی که حوزه علمیه فراغت، انصراف یا اخراج طلبه را اعلام نکرده باشد، معافیت تحصیلی حوزوی معتبر می باشد، بنابراین سقف سنوات تحصیلی برای طلاب اهل تشیع لحاظ نمی گردد.

7-سنوات تحصیلی مجاز برای طلاب مدارس علوم دینی اهل سنت: 
الف- سطح مقدمات: حداكثر تا20 سالگی تمام (معادل دیپلم)ب- سطح1: حداكثر4 سال (معادل كاردانی)ج- سطح2: حداكثر 4سال (معادل كارشناسی)

8- برای طلاب مشغول به تحصیل در حوزه و مدارس علوم دینی ، پس از اتمام هر سطح می بایست برگ آخرین وضعیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه كه حسب مورد توسط مركز مدیریت حوزه علمیه یا دفتر نمایندگی امور اهل سنت تكمیل شده ، به دفاتر پلیس+10 ارائه گردد و پس از ثبت درخواست معافیت تحصیلی ، معافیت تحصیلی جدید برای سطوح بعدی به شرط عدم ورود به غیبت صادر و به مشمول تحویل می گردد.

9-افرادی كه به سن مشمولیت رسیده اند و در سن مشمولیت از دبیرستان یا دانشگاه ترك تحصیل و اخراج شده اند، تا پایان خدمت مجاز به تحصیل در حوزه علمیه نمی باشند. (ولی چنانچه ترك تحصیل یا اخراج قبل از ورود به سن مشمولیت باشد مانع شروع به تحصیل در حوزه قبل از سن مشمولیت نمی باشد.)

10- دانشجویان انصرافی از مقطع كارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته که در سقف سنوات تحصیلی اولیه با اخذ مدرک معادل پایین تر از تحصیل دانشگاهی انصراف می دهند، برای ورود به حوزه های علمیه شرایط سنی لحاظ نمی گردد و برای ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی از مقطع كارشناسی ناپیوسته و بالاتر(ناپیوسته)، با توجه به اینكه قبلاً از مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل گردیده اند، شرایط سنی لحاظ می گردد.

11-پزشكی: رسیدگی به درخواست معافیت پزشكی طلاب در حین تحصیل در حوزه (بدون نیاز به ابطال معافیت تحصیلی) بلامانع است و پس از صدور كارت معافیت پزشكی ، معافیت تحصیلی باطل می شود. در رسیدگی به معافیت پزشكی طلاب ازنظر مقطع تحصیلی ،با طلاب شاغل به تحصیل در سطح مقدمات همانند مشمولان دیپلم و با طلاب شاغل به تحصیل در سطح یك و بالاتر همانند مشمولان فوق دیپلم و بالاتر رفتار می شود.

12- طلاب حوزه های علمیه که دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی می باشند، در صورت درخواست معافیت پزشکی، برابر بالاترین مدرک تحصیلی اخذ شده ( حوزوی یا دانشگاهی ) به درخواست آنها رسیدگی می گردد.

13- طلاب دارای مدرك تحصیلی دیپلم كه از حوزه های علمیه انصراف داده و تقاضای ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند چنانچه بدون اخذ مدرک (سطح1 را به پایان نرسانده باشند) انصراف دهند در صورت نداشتن غیبت اولیه شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه را خواهند داشت. لیکن آن دسته از طلاب انصرافی که موفق به پایان رساندن سطوح مختلف حوزوی شده اند، ضمن نداشتن غیبت اولیه صرفاً می توانند در مقاطع تحصیلی دانشگاهی بالاتر از مقطع همطراز سطح اخذ شده حوزوی، ادامه تحصیل دهند.
مثال: چنانچه طلبه با مدرك تحصیلی دیپلم وارد حوزه علمیه شده و پس از انصراف از سطح2 تقاضای ادامه تحصیل در دانشگاه را دارد در این صورت ضمن نداشتن غیبت، وی صرفاً می تواند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهد. (سطح1 معادل كاردانی ، سطح2 معادل كارشناسی ، سطح3 معادل كارشناسی ارشد و اتمام سطح4 و نائل شدن به درجه اجتهاد معادل دكترا می باشد).





جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **

کلمات کلیدی :

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 5
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه