تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

رتبه بندی مدارس کشور


تاریخ :    ۱۳۹۴/۱۱/۱۱     بازدید :    ۲۵۲۰
رتبه بندی مدارس کشور

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی مدارس

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071611  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

رتبه بندی مدارس کشور

 

رتبه بندی مدارس کشور

 

ابراهيم سحرخيز در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به موضوع رتبه بندي مدارس، اظهارکرد: موضوع رتبه بندي مدارس، از جمله مواردي است که به صورت ويژه در سند تحول بنيادين به آن پرداخته شده است.

 

 رتبه‌بندي مدارس به رقابت منجر مي‌شود

 

وي با بيان اينکه سند رتبه بندي مدارس، فعلاً تهيه و توليد نشده است، افزود: رتبه بندي مدارس، باعث ايجاد رقابت و مسابقه اي در بين مدارس مي شود، در واقع اين مسابقه بين مدارس، بر مبناي شاخص هايي خواهد بود که توسط شوراي عالي آموزش و پرورش مطرح خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هدف از رتبه بندي مدارس اين است که با ايجاد يک فضاي رقابتي، مدارس از حرکت و پويايي بيشتري برخوردار شوند و حرکتي رو به جلو داشته باشند.

 

رتبه‌بندي مدارس بر اساس شاخص‌هاي آموزشي، تربيتي و ساختمان مدرسه

 

سحرخيز با اشاره به شاخص هاي ارزيابي مدارس، خاطرنشان کرد: طبيعتاً شاخص هاي آموزشي، تربيتي و همچنين شاخص هاي مربوط به فيزيک ساختمان و امکانات و تجهيزات مدرسه در رتبه بندي مدارس لحاظ خواهند شد.

 

وي تصريح کرد: موفقيت هاي دانش آموزان مدارس در المپيادها، جشنواره ها، کنکور، مسائل تربيتي و همچنين توفيقاتي که دانش آموزان به لحاظ رفتاري و اخلاقي کسب کردند، در رتبه بندي مدارس موثر خواهد بود.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هر مدرسه اي که بيشترين امتيازات را کسب کند، با رتبه ممتاز به عنوان مدرسه برتر شناخته و معرفي خواهد شد.

 

رتبه بندي، مديران و عوامل اجرايي مدارس را به تکاپو مي‌اندازد

 

سحرخيز افزود: با انجام رتبه بندي مدارس و قرار دادن اطلاعات مربوط در اختيار خانواده ها و دانش آموزان، رقابت جدي بين مدارس ايجاد مي شود و به اين ترتيب مدير و عوامل اجرايي مدرسه يک تعلق خاطر به مدرسه پيدا مي کنند و باعث مي شود که مسئولان مدرسه در جهت اعتلا و ارتقاي مدرسه خود تلاش بيشتري داشته باشند.

 

تعريف سازوکارهاي لازم در تهيه سند رتبه‌بندي مدارس/ حداقل‌ها و حداکثرها لحاظ خواهد شد

 

وي در پاسخ به اين سوال که با انجام رتبه بندي مدارس، آيا با موضوع تراکم بيش از معمول دانش آموزان در برخي مدارس عالي رتبه مواجه خواهيم شد يا خير؟ اظهار کرد: بايد فضاي رقابتي ايجاد شود، تا فضاي رقابتي بين مدارس پيش نيايد، مدارس به همين شکل فعلي ادامه کار خواهند داد.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در هر عرصه و زمينه اي، اگر موضوع رقابت در ميان نباشد، مرگ و رکود را به همراه خواهد داشت.

 

سحرخيز خاطرنشان کرد: تراکم دانش آموزان در مدارس، يک حد استاندارد دارد، دليل نمي شود چون مدرسه اي از رتبه بالايي برخوردار است، بيشتر از حد استاندارد دانش آموز پذيرش کند، بالاخره تعاريف حداقل و حداکثري بايد در توليد سند رتبه بندي مدارس لحاظ شود که خواهد شد تا چنين مشکلاتي پيش نيايد.

 

به گزارش پانا، وي در ادامه با بيان مثالي عنوان کرد: مردم براي خريد به دنبال فروشگاهي مي روند که محصولات با کيفيت تري داشته باشند، درست است که موضوع ارزاني جنس مطرح است، اما کيفيت مهم تر است.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصريح کرد: والدين دانش آموزان نيز در انتخاب محل تحصيل فرزندشان به دنبال مدرسه اي هستند که از هر لحاظ از کيفيت بهتري برخوردار باشد و اين حق آنهاست.

 

سحرخيز افزود: با رتبه بندي مدارس، ممکن است برخي از مدارس غير دولتي، بازار کارشان کساد شود که طبيعي است، بالاخره مردم به دنبال مدارس با رتبه هاي خوب هستند. همين موضوع رتبه بندي مدارس، باعث مي شود تا مردم به صورت جدي تري مطالبات خود را دنبال کنند، اين موضوع باعث مي شود تا مديري که مدرسه اش رتبه بالايي ندارد، به تکاپو بيفتد و به فکر چاره اي باشد تا دليل را پيدا کند و رتبه مدرسه اش را ارتقا دهد.

 

رقابتي کردن مدارس، به معناي حذف برخي از مدارس نيست

 

وي با بيان اينکه وزارت آموزش و پرورش به صورت ويژه اي اين موضوع را دنبال خواهد کرد، گفت: رقابتي کردن مدارس، به معناي حذف برخي از مدارس نيست، مدارسي که در رتبه هاي پايين تر قرار دارند، بايد سعي کنند در زمان و مهلت تعيين شده، به شاخص هاي مدنظر برسند و رتبه مدرسه شان را ارتقا دهند.

 

سحرخيز تصريح کرد: مدير و عوامل اجرايي مدارس داراي رتبه پايين درصورتيکه به شاخص هاي تعريف شده، دست يابند، مورد تشويق قرار مي گيرند، در غيراين صورت شبهه تنبيهاتي براي آنها درنظر گرفته مي شود.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: تاکنون تجربه رتبه بندي مدارس را در حوزه هاي غير دولتي شاهد بوديم که براساس کارآمدي و عملکردشان درجه بندي مي شدند، اما آنچنان که بايد نظارت وجود نداشت.

 

رتبه‌بندي مدارس در اولويت دستور کار وزارت آموزش و پرورش است

 

به گزارش پانا، سحرخيز با بيان اينکه اميدوار هستيم با رتبه بندي تمامي مدارس، اين نظارت ها نيز جدي تر شود، گفت: در حال حاضر توليد سند رتبه بندي مدارس، به عنوان مهمترين بحث در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، به نظرم رتبه بندي مدارس در اولويت بايد جلوتر از بقيه کارها باشد.

 

وي در پايان تصريح کرد: همزمان با سازماندهي ساختار آموزشي، بايد رتبه بندي مدارس نيز انجام شود تا مدارس سروسامان پيدا کنند، ساماندهي نيروي انساني، منابع و ارتقاي کيفيت آموزشي، مواردي هستند که رتبه بندي مدارس در آنها تاثيرگذار است.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 7 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
برنامه ریزی کنکور 1400