تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

رابطه ميان ادراک معلمان از فرهنگ مدرسه با ميزان سازگاري نوآورانه آنان در به کارگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي – يادگيري


تاریخ :    ۱۳۹۱/۱۲/۸     بازدید :    ۱۲۸۹
محمدي مهدي*,ترك زاده جعفر,باقري امين,اميري خالد,آزادي احمد
 
* دانشگاه شيراز
 
 

هدف کلي از انجام اين پژوهش بررسي رابطه ادراک معلمان از فرهنگ مدرسه با ميزان سازگاري نوآورانه آنان در يادگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات و تدريس از طريق اينترنت به عنوان يک نوآوري براي استفاده در فرآيند ياددهي- يادگيري است. روش پژوهش در اين مقاله، توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه مورد بررسي شامل کليه معلمان مدارس راهنمايي دخترانه و پسرانه نواحي 1 و 3 شهر شيراز و مناطق محروم گله دار و دشمن زياري بود که از طريق نمونه گيري طبقه اي 211 نفر انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده شامل مقياس فرهنگ مدرسه فيليپس جي (1993) و سازگاري نوآورانه با اينترنت که منطبق بر نظريه سازگاري نوآورانه راجرز توسط ريدبال (2005) ساخته شده است که پس از محاسبه روايي و پايايي اين دو ابزار، بين افراد نمونه توزيع شده و سپس با روش هاي آماري توصيفي ميانگين و انحراف استاندارد و روش استنباطي رگرسيون چندگانه مورد تحليل قرار گرفتند. نتايج نشان داد که: 1- هم در معلمان مرد و هم معلمان زن، دو بعد فرايند و ارتباط فرهنگ مدرسه، پيش بيني کننده معنادار سازگاري نوآوري آنان براي يادگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات است. 2- در معلمان مرد، بعد فرايند و در معلمان زن، بعد فرايند و ارتباط فرهنگ مدرسه، پيش بيني کننده معنادار سازگاري نوآورانه آنان براي تدريس از طريق اينترنت مي باشد. 4- هم در معلمان رشته هاي علوم انساني و هم معلمان علوم پايه، دو بعد فرايند و ارتباط فرهنگ مدرسه، پيش بيني کننده معنادار سازگاري نوآورانه آنان براي يادگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات و سازگاري نوآورانه آنان براي تدريس از طريق اينترنت مي باشد. بر اساس نتايج مي توان دريافت که معلماني که فرهنگ مدرسه خود را از نظر بعد فرايندي قوي مي دانند و يک شبکه ارتباطي قوي براي آشنايي آنان با نوآوري و تصميم گيري مناسب و به موقع آن ها ايجاد شده است، سازگاري بالايي در تمايل به يادگيري فناوري اطلاعات و ارتباطات و همچنين تدريس با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات دارند. بنابراين براي مديريت صحيح نوآوري، ايجاد سازگاري نوآورانه و حرکت در راستاي اهداف سازمان، هدايت فرايندهاي فرهنگ مدرسه و ايجاد شبکه هاي ارتباطي پويا، بسيار حايز اهميت مي باشد

 


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه