تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نگاهی به برترین‌های نمایشگاه هوایی «ماکس 2013»


تاریخ :    ۱۳۹۴/۱۰/۲۹     بازدید :    ۷۴۱

نگاهی به برترین‌های نمایشگاه هوایی «ماکس 2013»

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071611  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

نگاهی به برترین‌های نمایشگاه هوایی «ماکس 2013»

نمایشگاه هوایی «ماکس» امسال از بسیاری جهات، متفاوت‌ترین نمایشگاه هوایی روسیه پس از فروپاشی شوروی بود، نه به این دلیل که بزرگ‌ترین نمایشگاه در نوع خود نبود و باز هم نه به این دلیل که جای خالی حضور پررنگ شرکت‌های غربی در آن احساس می‌شد. علت اصلی این موضوع، شاید به‌تنوع محصولاتی بازمی‌گشت که روس‌ها رونمایی کردند. روس‌ها در نمایشگاه امسال، تمام تلاش خود را به‌سمت معرفی طیف جدیدی از محصولات قدیمی و جدید خود به بازار معطوف کردند؛ محصولاتی که برخی نام‌های جالب نیز میان آنها به‌چشم می‌خورد. بروشور محصولات نسبتا ارزان روسی به‌خصوص توجه بسیاری از کشورهای کم‌درآمدی را که در نمایشگاه‌هایی مثل فارنبرو کار خاصی ندارند، به خود جلب کرده بود. از سوی دیگر، به لطف پرواز نمایشی جنگنده‌های چینی جی-10 و پیش‌نمونه‌های جنگنده نسل پنجم تی-50، در کنار حضور «داسو رافال» به‌عنوان تنها میهمان اروپایی نمایشگاه، رنگ و بوی دیگری داشت. مهم‌ترین خبر امسال نمایشگاه برای روس‌ها، برخلاف باور عموم تی-50 نبود؛ جنگنده نسل پنجم پرسروصدایی که در آغاز با پرواز سه فروند از چهار پیش‌نمونه آن، بسیاری از عکاس‌ها را هیجان‌زده کرد. نمایش پررنگ انواع بالگردهای روسی با اسامی جدید اما قیافه‌های قدیمی، اولین چیزی بود که در بین خبرها، نظرها را به خود جلب می‌کرد. روس‌ها امسال با رونمایی از کاموف-62 (نمونه غیرنظامی کاموف-60)، نمونه جدیدی از میل-8/17، بالگرد ترابری میل-38 در کنار نمایش کاموف-52 و میل-35.‌ام تلاش زیادی برای جلب مشتریان بیشتر به خرج داده بودند. طبق برآوردها، بازار بالگردهای روسی امسال نسبت به سال گذشته، 30‌درصد رشد داشته است. با این حال، مهم‌ترین خبر شاید این بود که سرانجام روس‌ها هم جدیدترین عضو خانواده فلانکر را صاحب شدند. سوخو امسال نمونه جدیدی از سوخو-۳۰ تحت عنوان سوخو-30. اس.‌ام را معرفی کرد که در حقیقت اقتباسی از نمونه سوخو-30.‌ام. کی.‌ای طراحی‌شده برای نیروی هوایی هند با اندکی تغییرات به‌شمار می‌رود. این جنگنده دوسرنشینه، همانند نمونه هندی، به اگزوزهای تغییر بردار رانش موتور مجهز است که مانورپذیری زیادی به جنگنده می‌دهند. سوخو-30، بیشترین سهم صادرات تجهیزات هوایی در سال‌های اخیر را به‌خود اختصاص داده بود، منتها روس‌ها به لطف مشکلات اقتصادی، نتوانسته بودند از این محصول پرطمطراق، سهمی داشته باشند. طبق اطلاعات منتشرشده، نیروی هوایی روسیه تاکنون 60 فروند از این جنگنده سفارش داده که تا سال 2016 تحویل خواهند شد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد روس‌ها سرانجام تصمیم به خرید جنگنده‌ای گرفته‌اند که سال‌هاست آن را صادر می‌کنند.
هیاهوی چینی
امسال پرواز تیم آکروباتیک نیروی هوایی چین، با جنگنده‌های جی-10 از بسیاری جهات، خبرساز بود. اول به این دلیل که این اولین نمایش جی-10، خارج از چین به شمار می‌رفت و دوم به این دلیل که از تمایل رو به فزونی چینی‌ها برای یافتن مشتری برای جی-10 حکایت داشت؛ جنگنده‌ای که زمانی نگین صنعت هوایی چین به شمار می‌آمد اما به دلیل محافظه‌کاری چشم‌بادامی‌ها در طول یک دهه گذشته، به‌جز پاکستان هیچ مشتری دیگری، خیلی جدی وارد مذاکره برای خرید آن نشده بود. حقیقت آن است که با وجود ارزان‌بودن تسلیحات هوایی چین، سهم این کشور در صادرات جدی این تسلیحات با روسیه قابل قیاس نیست. خصوصا در سال‌های اخیر که این سهم افت‌وخیزهایی را هم پشت‌سر گذاشته است. در این بین، حضور رافال (تنها جنگنده اروپایی حاضر در نمایشگاه) با نگاه‌های عبوسانه چینی‌ها همراه بود. به‌خصوص که فرانسوی‌ها این روزها، خیلی جدی دنبال مشتریان تازه‌ای در آسیا هستند تا خط تولید در حال اتمام رافال را از تعطیلی نجات دهند. این موضوع از نگاه چینی‌ها که مثل همیشه، بازار کم تا میان‌قیمت را هدف گرفته‌اند، چندان خوشایند نیست. چینی‌ها البته در حال حاضر، درگیر دو پروژه جنجالی برای تولید جنگنده‌های نسل پنجم جدید نیز هستند که در درازمدت می‌تواند نقش مهمی در بازار هواپیماهای نظامی بازی کند.
نسل پنجم
اولین پرواز جمع جنگنده‌های نسل پنجمی تی-50، بی‌شک برای بسیاری از عکاسانی که نمایشگاه را از دست دادند، حسرت‌بار بود. با این حال، گذشته از لذت دیدن این پرنده‌های خوش آب و رنگ، نکته اصلی در نوع نمایش خلاصه می‌شد. تی-50 اگرچه مهم‌ترین رقیب جنگنده‌های نسل پنجم آمریکایی و امید بزرگ صنایع روسیه برای صادرات هواپیما در آینده به‌شمار می‌رود، اما هنوز یک جنگنده نسل پنجم تمام‌عیار نیست. با این حال آنچه در نمایشگاه امسال به‌نمایش درآمد، تا حد زیادی فراتر از انتظارات رایج از روس‌ها بود. جنگنده‌های تی-50 در طول نمایش پروازی، برای به رخ‌کشیدن توان کنترل‌پذیری خود مانور کبرایی کامل انجام دادند. مانور کبری، مانوری که در آن خلبان با چرخاندن سریع دماغه هواپیما، زاویه حمله جنگنده را خیلی سریع به 90 تا 120 درجه می‌رساند. این عمل برای مدتی کوتاه موجب کاهش شدید سرعت جنگنده و واماندگی هواپیما می‌شود. در این حالت پسار ایجادشده در انتهای هواپیما، گشتاوری را ایجاد می‌کند که هواپیما را مجدد به جلو می‌چرخاند. سپس خلبان با افزایش توان موتور، جنگنده را به مسیر خود باز می‌گرداند. این مانور در جنگنده‌هایی مثل میگ- ۲۹ و سوخو- ۲۷، برای کنترل‌پذیرماندن، روی سکان‌های بزرگ هواپیما تکیه می‌کند. اما در پاک‌فا به علت کوچک‌بودن سکان‌های عمودی، اویونیک و سیستم پرواز باسیم، نقش ویژه‌ای می‌یابد. این همان موضوعی است که با نمایش سیستم ایونیک جدید در نمایشگاه امسال خبرساز شد. تا آن حد که می‌شود گفت این سیستم در نوع خود، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هدایت پروازی بود که تا به حال به نمایش درمی‌آمد؛ سیستمی که می‌تواند در آینده در باقی محصولات روسی هم به‌کار گرفته شود، البته اگر قیمت تمام‌شده را بیش از حد افزایش ندهد. با این همه، تی-50 تا ورود به خدمت، هنوز راه درازی در پیش دارد. با وجودی که در طول نمایشگاه، روسای صنعت هوایی روسیه لبخندزنان از ورود این جنگنده تا پیش از ۲۰۲۰ سخن می‌گفتند، تجربه نشان داده که خوش‌بینی بیش از حد، همیشه عکس جواب می‌دهد، به‌خصوص با تجربه تلخی که روس‌ها در باب تاخیر و لغو پروژه‌های پیشین خود دارند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 4
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
برنامه ریزی کنکور 1400