تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

راه های موثر و عادت های مفید در بهتر زیستن و افزایش و بهبود کیفیت زندگی، رضایتمندی، نشاط و خشنودی در زندگی


تاریخ :    ۱۳۹۵/۳/۱۷     بازدید :    ۱۰۶۲

راه های موثر و عادت های مفید در بهتر زیستن و افزایش و بهبود کیفیت زندگی، رضایتمندی، نشاط و خشنودی در زندگی

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی روانشناسی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

راه های موثر و عادت های مفید در بهتر زیستن و افزایش و بهبود کیفیت زندگی، رضایتمندی، نشاط و خشنودی در زندگی

 

همواره براي بهتر زيستن راه هايي وجود دارد. راه هايي ساده اما موثر که کيفيت زندگي را ارتقا مي دهد. البته ضمانتي وجود ندارد مگر اين که خودتان تصميم بگيريد رضايتمندي و خشنودي از زندگي تان را بالا ببريد و نشاط بيشتري داشته باشيد.در اين مطلب به عادت هاي مفيدي براي بهبود کيفيت زندگي اشاره شده است که خواندن آن مفيد است.

- هر روز صبحانه بخوريد؛کساني که هر روز صبحانه مي خورند، نسبت به افرادي که صبحانه نمي خورند، از سلامت عمومي بيشتري برخوردارند. نتايج تحقيقات نشان مي دهد که بيشتر ويتامين ها و مواد مغذي موردنياز بدن از طريق صبحانه قابل جذب است. صبحانه بدن را از سوءتغذيه، چاقي مفرط و بالا رفتن کلسترول خون محافظت مي کند. صبحانه خوردن يک عامل مهم براي داشتن تناسب اندام است زيرا از پرخوري در طول روز جلوگيري مي کند.کودکاني که صبحانه مي خورند، در طول روز هوشياري، تمرکز و عملکرد بهتري دارند. صبحانه حاوي پروتئين، کربوهيدرات و کمي چربي بهترين نوع صبحانه براي کودکان است.

- ماهي و اسيدهاي چرب امگا ۳ را در رژيم غذايي خود بگنجانيد؛تقريبا تمامي ماهي ها حاوي اسيدهاي چرب امگا۳ است و از بروز بيماري هاي قلبي پيش گيري مي کند. اين اسيدها باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي شود و در کاهش علايم آلرژي، آسم، اگزما و اختلالات سيستم ايمني بدن نقش مهمي ايفا مي کند.

- خوب بخوابيد؛بدن شما براي فعاليت روزانه به خواب مناسب نياز دارد. اين در حالي است که بسياري از ما خواب شبانه کامل نداريم و در طول روز با کسالت و خستگي به امور روزانه مي پردازيم. بي خوابي و نداشتن خواب کامل شبانه يکي از مهم ترين عوامل ابتلا به اختلالات روان پزشکي است و حافظه، عملکرد مغز و عملکرد شناختي را تحت تاثير قرار مي دهد. سالانه مشکل کمبود خواب تلفات جاني بي شماري نيز به بار مي آورد. در آمريکا هر سال بيش از ۱۰۰ هزار فقره تصادف، ۱۵۰۰ مورد مرگ ناشي از تصادف و ده ها هزار مورد مجروحيت به علت رانندگي رانندگان خواب آلود رخ مي دهد. بنابراين بيش از گذشته به خواب کامل شبانه اهميت دهيد.

- ارتباطات اجتماعي خود را بيشتر کنيد؛ارتباطات اجتماعي در سلامت جسماني و رواني تاثير دارد. شما از طريق برقراري ارتباط با ديگران مي توانيد اطلاعات مفيدي درباره سلامت خود دريافت کنيد. حمايت رواني ديگران را براي خود جلب کنيد، از ديگران کمک بخواهيد و به ديگران احساس تعلق خاطر و علاقه کنيد، فعاليت هاي گروهي نيز ذهن شما را فعال نگه مي دارد و سطح سروتونين را به ميزان متناسبي حفظ مي کند.

- ورزش کنيد و تحرک داشته باشيد؛اين توصيه تکراري از اين رو قابل اهميت است که هر قدر هم بگوييم باز عده کمي به آن عمل مي کنند! کوتاه و مختصر بايد گفت که ورزش به حفظ سلامت عمومي بدن، تناسب اندام، وزن مناسب، کاهش بيماري هاي قلبي، حفظ استخوان ها و مفاصل، تقويت ماهيچه ها و کاهش ابتلا به ديابت ناشي از چاقي مفرط کمک مي کند. نکته اين جاست که بهانه هايي که براي ورزش نکردن مي آوريم دقيقا همان دلايلي است که بايد براي آن ها ورزش کنيم مثل خستگي مفرط و کسالت.

- بهداشت دندان ها را رعايت کنيد؛هيچ مي دانيد که نخ دندان کشيدن عمر شما را 6.4 سال اضافه مي کند. سال هاست ارتباط سلامت دندان ها با سلامت عمومي بدن اثبات شده است اما تاکنون هرگز کسي فکر نمي کرد که نخ دندان با طول عمر ارتباط داشته باشد، موضوع خيلي ساده است. دهان يک بخش داخلي از بدن است، در دندان ها خون جريان دارد و همان خون به قلب و ديگر اعضاي بدن فرستاده مي شود. بنابراين باکتري که توسط پلاک دندان توليد مي شود، وارد جريان خون مي شود و ممکن است با مسدود کردن عروق خوني قلب به بيماري قلبي منجر شود. ديگر تحقيقات رابطه بين باکتري هاي دهاني و سکته، ديابت و تولد نوزادان نارس را نشان داده است.

- سرگرمي و تفريح را فراموش نکنيد؛سرگرمي و تفريح فعاليتي است که به طور منظم انجام و باعث احساس رضايت خاطر و آرامش مي شود. بيشتر تفريحات، لذت بخش است و هنرهاي دستي، ورزش، رفتن به سينما، پارک يا ديگر اماکن ديدني همگي تفريحات سالم محسوب مي شود. تفريحات عمر شما را نيز زياد مي کند زيرا مانع از چاقي مفرط مي شود.

- از پوست خود محافظت کنيد؛پوست ما از لحظه تولد در حال تغيير و ريزش است و بهترين راه حفاظت از پوست، اجتناب از نور آفتاب است. نور آفتاب اشعه هاي مضري دارد که باعث چين و چروک، خشکي پوست و کک و مک مي شود. بنابراين استفاده از ضدآفتاب، استفاده از کلاه و خودداري از رفتن به حمام آفتاب توصيه اکيد متخصصان است.

- تنقلات سالم مصرف کنيد؛سعي کنيد به عنوان ميان وعده و تنقلات ميوه و سبزيجات بخوريد. ميوه و سبزيجات از بروز سرطان جلوگيري مي کند. از علايم پيري پيشگيري مي کند، به بهبود حافظه کمک مي کند، به سلامت قلب و تقويت سيستم ايمني منجر مي شود. ماست کم چرب و هويج دوميان وعده خوب است که به هنگام گرسنگي در طول روز مي توانيد بخوريد.

- آب بنوشيد و از مصرف لبنيات غافل نشويد؛ ارگان هاي مهم بدن ما اعم از قلب، مغز، کليه و کبد و... براي عملکرد بهتر به آب نياز دارد. اگر به بدن به ميزان کافي آب نرسد، ارگان هاي بدن به حالت اورژانسي درمي آيد و براي دريافت آب از هر سلولي کمک مي گيرند.کلسيم موجود در لبنيات هم به حفظ سلامت استخوان ها کمک زيادي مي کند.

- چاي بنوشيد؛ به گفته متخصصان چاي بدون کافئين بهتر است و مصرف نوشيدني هاي شيرين هم به علت خطر ابتلا به چاقي توصيه نمي شود. شواهد نشان مي دهد چاي به بهبود حافظه، پيشگيري از پوسيدگي دندان ها، سرطان و امراض قلبي کمک مي کند.

- پياده روي روزانه را در برنامه خود بگنجانيد؛ اگر براي نداشتن تحرک بهانه داريد، براي پياده روي نکردن نمي توانيد بهانه اي پيدا کنيد. همه افراد در طول روز چند دقيقه اي براي پياده روي وقت دارند و اگر مزاياي پياده روي را بدانند، بي گمان وقت بيشتري به آن اختصاص مي دهند. به راه رفتن فکر کنيد وقتي با تلفن صحبت مي کنيد، وقتي مسواک مي زنيد و وقتي يک مسابقه مهيج را تماشا مي کنيد، راه برويد. يک مطالعه ۸ ساله روي ۱۳ هزار نفر نشان داد کساني که فقط ۳۰ دقيقه در طول روز پياده روي مي کردند، به ميزان قابل توجهي کمتر از افرادي که پياده روي نداشتند دچار مرگ زودرس مي شوند. بنابراين به جاي آسانسور از پله ها استفاده کنيد، به هنگام خريد پياده روي کنيد، در محل کار چند دقيقه اي قدم بزنيد و دورترين مسير را براي رسيدن به منزل يا محل کار انتخاب کنيد و نيمي از آن را پياده برويد.

- برنامه ريزي مداوم داشته باشيد؛ به ياد داشته باشيد که يک رژيم غذايي سالم و سبک زندگي صحيح هرگز خود به خود اتفاقي رخ نمي دهد. بسياري از اين عادت ها که در اين مطلب ذکر شد بسيار آسان است و فقط با برنامه ريزي و داشتن هدف به صورت منظم اجراشدني است. تکرار چند روزه اين فعاليت ها و سپس کنار گذاشتن آن ها نمي تواند سلامت و رضايت در زندگي را به همراه داشته باشد. بهتر است اين کارها را جزو برنامه اصلي روزانه زندگيتان قرار دهيد و آن ها را تبديل به عادت کنيد.

SH


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 7 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه