تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

تماس با خط همراه اول 99225595

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

تغذیه کنکوری در ماه رمضان چگونه باید باشد


تاریخ :    ۱۳۹۷/۲/۲۷     بازدید :    ۲۳۹
با شروع شدن ماه مبارک رمضان، دوره جدیدی از درس خواندن برای کنکور ها آغاز میشود. اگر میخواهید در این دوره درس را کنار بگذارید باید بگوییم که اینده خود را تخریب خواهید کرد. نگوییدروزه ام و نمیتوانم درس بخوانم. اینها دلیلی موجه ای نیست برای تنبلی شما. این را در نظر بگیرید که فقط شماها نیستید که روزه میگیرید و همه داوطلبان کنکور نیز روزه هستند. اما باید یه مساله را توجه کنید آن هم تغذیه خود در ماه مبارک رمضان. در این مقاله میخواهیم بگوییم تغذیه کنکوری در ماه رمضان چگونه باید باشد؟؟؟ 

 جهت مشاوره تخصصی تغذیه کنکوری در ماه رمضان  کافیست

با تلفن ثابت با شماره 9099071611

و یا باموبایل همراه اول با شماره  99225595 تماس بگیرید.

 تماس از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )

تغذیه کنکوری در ماه رمضان چگونه باید باشد

در ماه مبارک رمضان تغذیه خود را کنترل کنید تا بازده ذهنی بالاتری داشته باشید و بتوانید درس بخوانید.
 اگر میخواهید بدانید چگونه در ماه رمضان درس بخوانید و برنامه ریزی کنید مقاله برنامه ریزی برای کنکور در ماه رمضان چگونه است؟ را مطالعه کنید.

حال بگوییم چه تغذیه ای داشته باشیم تا قدرت ذهن بالاتر برود:

سحری را کامل میل کنید -برای خوردن سحری حتما وقت کافی اختصاص دهید

 در وعده‌ی سحر به جای استفاده از قندهای ساده نظیر حلوا، قند و شکر، شیرینی، مربا و عسل از قند‌های مرکب نظیر نان، برنج و ماکارانی استفاده شود

  مصرف تخم مرغ پخته، به خصوص در وعده‌ی افطار می‌تواند پروتئین‌های مورد نیاز برای واکنش‌های مغز را فراهم آورد.


 درفاصله ی بین افطار تا سحر ، حتما حتما آب بخورید

سبزیجات تازه و میوه را در فاصله افطار تا سحر مصرف کنید. این مواد برای رفع یبوست و بوی بد دهان، مفیدند.

وجود لبنیات در رژیم غذایی به دلیل داشتن کلسیم فراوان برای سلول های عصبی بسیار مفید بوده و موجب آرامش اعصاب در افراد کنکوری خواهد شد, داوطلبانی که می‌خواهند خواب راحتی داشته باشند، باید هنگام خواب یک لیوان شیر بنوشند. 

 غذای افطار را به آرامی اما در یک وعده میل کنید و از خوردن تنقلات فراوان در فاصله افطار تا سحر بپرهیزید.

 کلسیم و فسفر در بسیاری از واکنش‌های سیستم مغزی و آزاد کردن انرژی در بدن نقش دارند، لذا از آنجا که در ماه مبارک رمضان، تعداد وعده‌های غذایی کمتر می‌شود، متأسفانه برخی از کنکوری ها نسبت به مصرف شیر و ماست، غافل می‌شوند.

مصرف شیر ولرم، چه در وعده‌ی سحر و چه افطار، بسیار مؤثر می‌باشد.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌E نظیر آجیل و گردو در اکسیژن‌رسانی به مغز و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد مهاجم به مغز و اعصاب و در تمرکز و حافظه مؤثر بوده  بنابراین در وعده‌ی شام بعد از افطار افراد کنکوری توصیه می شود.

 مواد حاوی کافئین نظیر قهوه و انواع کو‌لا‌ها، محرک مغز بوده و باید از مصرف بی‌رویه‌ی آن ها خودداری شود.



جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید 

برای مشاوره با مشاوران سامانه صدای مشاور از استان تهران با شماره 9092301612 تماس بگیرید 

تماس از خط همراه اول :99225595 

تماس از تلفن ثابت سراسر ایران بدون گرفتن کد :  9099071611

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

در صورت عدم برقراری تماس به علت شلوغی خطوط چند بار تلاش نمایید 

به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های گذشته


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
به پرداخت ملت